SUP ile Britanya Kolumbiyası’nın Merkez Sahilini Geçmek

Editörün Notu: Bruce Kirkby, Kanadalı bir açık hava macera sporcusu, yazar, profesyonel konuşmacı, yetenekli kuzeyli kayakçı ve SUP paddler ve Sancak “Dream Team” üyesidir.

Bruce’un en dikkate değer maceralarından bazıları, Arabistan’ın Boş Mahallesi’ni deveyle ilk modern geçişi, Etiyopya’nın Mavi Nil Boğazı’nı salla inişi, Borneo’nun kuzey kıyılarında bir deniz kayağı geçişi ve kıyıdan kıyıya İzlanda yürüyüşüdür. Belki de en ilginç deneyimi, karısı ve iki küçük oğluyla birlikte gittiği ve Himalayaların kalbine yaptığı bir yürüyüştür. Bu serüveni şiddetle tavsiye ettiğim “Mavi Gökyüzü Krallığı” adlı harika kitabında paylaşıyor. Büyüleyici, eğlenceli ve ilham verici bir okuma. Bu harika deneyimler Bruce’u bir konuşmacı olarak meşgul ediyor ve hikayelerini dünya çapında paylaşıyor.

LS

Bruce Kirkby tarafından

Son beş yıldır, Norm Hann ve ben, Kanada Sahili boyunca giderek daha zorlu SUP seferlerinin üstesinden geldik. Norm, sörf, nehir ve okyanusta eşit derecede rahat, önde gelen bir raket Kanada SUP eğitmenine dönüşen eski bir seçkin Kanadalı basketbol oyuncusu. En çok Britanya Kolombiyası’nın Büyük Ayı Yağmur Ormanı’nı korumaya yardımcı olmayı amaçlayan STAND kampanyasıyla tanınan Norm, geçmişte (M2O dahil) yoğun bir şekilde yarıştı ve bir paddleboard üzerinde kaya gibi sağlam. Otuz yıl boyunca dünya çapında sallara ve deniz kanolarına rehberlik ettikten sonra, on yıl önce 12’6 şişme bir şişme bot satın aldım ve hemen bu spora aşık oldum. O ilk yaz Vancouver’dan Victoria’ya kürek çektikten sonra, Vancouver Adası’nın dış kıyısını Port Hardy’den Tofino’ya geçtim. Tesadüfen, Norm ve ben bir Whistler dağ festivalinde aynı sahneyi paylaştık ve SUP macerası ve vahşi doğa için ortak bir sevgiyi hemen fark ettik. Ertesi yıl, eski bir First Nation’s Grease Trail’i takip ederek yaylaları, III. sınıf akarsuları ve uzun sahil şeridini geçtik. Bu yolculuğun sonunda, harika ve güçlü bir ekip oluşturduğumuz açıktı. Ertesi yıl birlikte Cape Scott’ı ve ondan sonraki yıl da ünlü Brooks Yarımadası’nı dolaştık. Bu yaz, Bella Bella’dan biyolojik açıdan zengin açık deniz adalarından geçen bir rota olan Port Hardy’ye seyahat etmeyi ve Caution Burnu’nun meşhur burunlarını geçmeyi hedefledik.

Vancouver Adası’nda çılgın bir acele toplayıp kuzeye seyahat ettikten sonra, tahtalarımızı ve kuru çantalarımızı Bella Bella ve ötesine giden bir BC Feribotu’na sürükledik. Ağır gemi alacakaranlıkta Port Hardy’den ayrılıp, Kraliçe Charlotte Boğazı’ndan geçerek ve Kraliçe Charlotte Boğazı’nın uçsuz bucaksız, inişli çıkışlı genişliğine doğru ilerlerken, kendimi alçaltılmış hissettim. Başa çıkmaya karar verdiğimiz şeyin gerçekliği yakındaydı ve evet, gözüm korkmuştu. Everest’ten Arabistan’a ve Afrika’nın Mavi Nil’ine otuz yıldan fazla süren seferlere rağmen, ayrılış anlarında böyle bir belirsizlik hissetmek alışılmadık bir şey değil – ve kendime her gün ve adım adım ne gelirse alacağımı hatırlattım. adım ve ortağım Norm’un kararlarına temelde güvendim.

Vapur gece 1’de bizi zifiri karanlıkta bıraktı ve farları kullanarak gelgitin yükseldiği endüstriyel vapur iskelesinin kenarına çadırımızı kurduk. Ertesi sabah, Norm’un yakındaki First Nation’ın Bella Bella topluluğundaki birkaç arkadaşını ziyaret ettikten sonra, tahtalara 80 kilodan fazla dişli, yiyecek ve su (10 gün için yeterli) yükledik ve kürek çektik. SUP’lerimiz yeni yüke alıştıkları için ağır ve uçuk hissediyorlardı, kaslarımız ağrıyordu, ancak küçük bir kumlu koya sığınmadan önce katedrali andıran ormanda kamp kurmadan önce 40 kilometre uçmayı başardık.

O gece alçak basınçlı bir fırtına kıyıya vurdu ve ertesi gün fırtınalar dış suları döverken ve deniz radyosu denizlerin 4 metreye yükseldiğini bildirirken sert karada çırılçıplak kaldık. Bir muşambanın altına tıkılıp, getirdiğim tek kitabın %90’ını yarıp geçtim; Peter Heller’in Balina Savaşları. (Aman Tanrım, Heller yazabilir ve Sea Shepherd’ın Antarktika’daki çabalarının bu hikayesi, kalbi olan herkes için okunmalıdır.)

Norm ve benim gezilerimizde köklü bir yemek programımız var; kahvaltıda yulaf ezmesi ve kahve; gün boyunca barlar, Landjaeger sosisi, kuru meyve ve sandviçler; akşam yemeği için çikolata ve çay ile birlikte susuz yemekler. Bu yolculukta birkaç kayda değer güncelleme vardı. İlk olarak, karım beni yulaf ezmemize eklediğimiz küçük Ziploc’lar kurutulmuş fıstık ezmesi ve muz gevreği ile gönderdi. Neredeyse hiçbir ağırlık taşımayan bunlar, kahvaltımızı büyük ölçüde iyileştirdi! Ayrıca, öğle yemeğinde hep simit yerdik ama bu yıl Norm onun yerine iki paket pide aldı. İyi paketlediler, iyi dayandılar, daha fazla dolgun hissettiler ve daha fazla peynir ve sosis taşıdılar – her zaman menü iyileştirme için yer!

Gezi yemeğiyle ilgili temel kuralımız şudur: Daima en iyi yemeğinizi yiyin.

Kulağa çılgınca geliyor, ama bu böyle çalışıyor. 1. Günde, en iyi yemeğinizi dört gözle bekler ve ardından yersiniz. Bu harika. Sonra 2. günde aynı şeyler olur; en iyi yemeğini yersin. Ve benzeri. Her gün çantalarda kalan en iyi yiyecekleri getirir.

Benim için her zaman böyle değildi. İskoç, Puritanik bir etikle yetiştirildim, iyi yemeği hak edene kadar saklamam gerektiğini hissettim… daha sonra yolculukta. Ama kaçınılmaz olarak, gerçekten harika şeylerden bazıları çürüyecekti. Ya da yolculuğu erken bitirir ve asla ona ulaşamazdık. Ayrıca uzun bir yolculuğun 10. veya 20. gününde her şeyin tadı harikadır. Bu konuda bana güven. Kulağa mantıksız geliyor, ancak her zaman önce en iyi yemeğinizi yiyin. Tek yol bu!

Üçüncü gün körfezden çıktık ve Superstition Point’in açık sularını test ettik. 3 metrelik dalga ve sert rüzgarlar hala dış burunları dövüyorken, etrafta dolaşmak için çok çalışmamız gerekti. Önümüzdeki saatlerde, fırsat buldukça korunan sulara saplandık. Çevremizdeki kıyılar tamamen kayalıktı ve saatlerce süren yorucu kürek çekmenin ardından – hem zihinsel hem de fiziksel olarak geçti – hala çekilecek tek bir kumsalımız yoktu. Akşam 6’da, Hakai Geçidi’nin açık suları ile gece için durmamız gerekiyordu. Ama nerede? Grafikte gösterilen hiçbir şey yoktu ve seçeneklerimiz hızla tükeniyordu. Sonra Norm, ben etrafta dolaşırken küçücük bir adanın arkasına saklandı. Heyecanlı bir haykırış beni geri getirdi ve orada, ana kanaldan gizlenmiş, korunan rüzgaraltında, şimdiye kadar gördüğüm en küçük cep kumsaldı – bir midye ve midye çöpünün antik kalıntıları. Çantalarımızdan ıslak kıyafetleri çıkararak karşıya yayıldık, sağlam bir zeminde olmaktan mutluyduk, ancak onca çabaya rağmen yolculuğumuzda henüz fazla ilerleme kaydetmediğimizin ve saatin işliyor olduğunun rahatsız edici bir şekilde farkındaydık.

Üçüncü gün tam bir krakerdi. Deniz yıldızları, kestaneler, salatalıklar ve midye yataklarının kristal berraklığındaki sularda tahtalarımızın altında sürüklendiğini, küçük bir geçici orka sürüsüyle karşılaştığını, Fitz Hugh Sound’un geniş açık sularını geçtiğini izleyerek 52 km’yi 9,5 saatte krankladık ve İzin gününü kapatmak için gördüğüm en iyi plajlardan birinde kamp kurdum. Önümüzdeki büyük hamleler için kendimizi iyi bir konuma yerleştirmiştik. Gün batımı sahili altın rengi bir ışıkla yağarken, sonunda değerli Nalgene of Scotch’umuzu çıkardık.

Ertesi sabah, River’s Inlet’in açık sularını geçtikten sonra, kendimizi kabarma, rüzgar, çarpma ve geri tepme ile dövülmüş halde bulduk. Bir noktada GPS’ime baktım ve mutlak azami çabaya rağmen 2 km/s hızla ilerliyorduk. Kumlu bir koya sığınmak iki yorucu saat sürdü. Rüzgârların hafifleyeceğini umarak altı saat sabırla bekledik ve sonunda 10 km’lik bir dış kıyıya doğru koşmak için gün batımına doğru belirsiz bir şekilde fırlattık. Akşam 9’dan sonra küçücük bir kumsala inip acele bir akşam yemeği hazırladık ve sabah 5’e alarmlar kurulmuş çadıra emekledik.

Cape Caution’a istediğimiz kadar yaklaşmamıştık, ancak ertesi gün için bir ‘hafif rüzgar’ tahminiyle (deniz tahminlerini takip eden herkes bunun ne kadar nadir ve şanslı olduğunu bilir) kendimizi koymuştuk. ertesi sabah kötü şöhretli burunları dolaşmak için iyi bir konum.

Ertesi sabah saat 4’te, ön çekimin bulanık ışığında, Smith Sound’un geniş ağzını geçerek, sonra açıkta kalan kıyı şeridini – Hoop Körfezi’ni ve Boyun Ness’i geçerek – Caution’a doğru yükseldik. Deniz ürkütücü derecede düzdü ve rüzgarlar sakindi. Sis etrafımızda dönüyordu ve sık sık güverte pusulalarımıza güvenmek zorunda kaldık. Havanın bir kuruş açabileceğinin farkında olarak, ikimiz de böyle sakin koşulların ne kadar sürebileceğini merak ettik. Resifleri ve sarp kayalıkları geçtik, ta ki aniden beyaz bir navigasyon işareti önümüzde belirene kadar -Caution Burnu’nun ucu.

Arkadaşlarımın çoğu Cape Caution’da 30 metrelik dalgalarla, patlayan boomerlarla, akıntılarla ve klapotislerle savaşarak (gelen ve geri tepen dalgalar çarpışarak patlayan su dağları oluşturduğunda) destanlardan kurtuldu. Şansımızın farkında olarak, ayna gibi sulara sıçrayan bir çift deniz su samuru olarak durduk ve teşekkür ettik. İkimiz de olağanüstü yetenekli ve cömert Heiltsuk sanatçısı Blake Carpenter tarafından yapılmış Devil’s Club’ın koruma kolyelerini taktık. Yolculuktan önce, Norm ve ben Heiltsuk Ulusu ile temasa geçtik ve alçakgönüllülükle geleneksel topraklarında seyahat etmek için izin istedik. Bu durumlarda kime yaklaşılacağını bilmek zor olsa da, vahşi manzaralarda seyahat eden herkesi aynı şeyi yapmaya teşvik ediyorum. Bu yapılacak doğru ve saygılı bir şeydir ve önemlidir.

Sonra şansımızı zorlamak istemeden yola devam ettik. Önümüzde şimdiye kadar gördüğüm en muhteşem, genişleyen kumsallardan bazıları uzanıyordu. Cape Caution’ın artık arkamızda olduğunu bilmenin getirdiği yükseğe binerek günün geç saatlerine kadar kürek çektik. Sonunda, tahtaları kayalık bir adacığın üzerine çektik.

Yedinci Gün bezelye çorbası sisi getirdi ve ne kadar ilerleyeceğimizi bilmeden yola çıktık, önümüzde bir sürü büyük açık su geçişi varken hamburger ve ılık duşlar hakkında hayal kurmaya isteksizdik. Ancak tahmin edilen rüzgarlar hiç görünmediğinden ve Kraliçe Charlotte Düz cama döndüğünden bitiş çizgisine varacağımız belli oldu. On gün boyunca eşyalarımızı topladık ama 230 km’lik yolculuğu yedi günde tamamladık.

SUP turu hakkında herhangi bir sorunuz varsa, lütfen Norm veya kendimle iletişime geçmekten çekinmeyin. İkimiz de bu sporun zevklerini olabildiğince geniş bir şekilde paylaşmak ve güvenliğin önemli yönlerini paylaşmak için çok çalışıyoruz. Norm, vahşi yaşam ortamlarında mükemmel rehberli deneyimler sunar (www.normhann.com). Sponsorlarımız Sunova (Norm), Starboard (Bruce), Blackfish Paddles, Mustang Survival ile mümkün olan en işlevsel ve verimli SUP tur ekipmanını oluşturmak için yakın bir şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Belki bir sonraki makalede, uzun yolculuklar için SUPS’yi paketleme ve yükleme felsefemiz ve getirdiğimiz teçhizat hakkında biraz daha yazacağım. Ancak şimdilik, umarım değerli su yollarımızı ve kıyı şeritlerimizi SUP ile keşfetme fırsatı bulursunuz – bu, hepimizin sevdiği sporun bir başka muhteşem yönüdür.